Effektiv tid- och kostnadshantering för anställda
Costpoint Time and Expense är en mobilapplikation för Android som fokuserar på att underlätta hanteringen av arbetstid och utgifter för anställda och deras chefer. Användare kan enkelt registrera arbetade timmar i ett tidsschema, granska tidigare arbetstid i sammanfattning, se tillgängliga semesterdagar samt hantera uppgifter relaterade till tidsschemat. Applikationen erbjuder en användarvänlig plattform för både anställda och chefer, vilket gör det enkelt att hålla koll på tidsregistrering och relaterade uppgifter.
När applikationen används tillsammans med ett uppgraderat Costpoint 8-system får anställda tillgång till funktioner för kostnader, inklusive möjligheten att fånga kvitton med ICR, redigera och göra anspråk på utestående kostnader, samt skapa och skicka kostnadsrapporter. Chefer kan också godkänna kostnadsrapporter och tillhörande bilagor via den lättanvända mobilapplikationen, vilket effektiviserar processen för kostnads- och tidshantering.